«
  1. Anasayfa
  2. Spor
  3. Castrol Ford Team Türkiye, Genç Pilotları ile Podyumu Domine Etti, 'Markalar Birinciliği'ne Uzandı

Castrol Ford Team Türkiye, Genç Pilotları ile Podyumu Domine Etti, 'Markalar Birinciliği'ne Uzandı

castrol-ford-team-turkiye-genc-pilotlari-ile-podyumu-domine-etti-markalar-birinciligine-uzandi.jpg

Türkiye’ye Avrupa şampiyonluğunu kazandırarak adını tarihe yazdıran Castrol Ford Team Türkiye, başarılarla dolu 26. yılını kutladığı 2023 sezonunu Bodrum Rallisi ile açtı. Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışı olan organizasyona genç yetenekleri ile tam kadro katılan takım, podyumu domine etti. Genç pilotlar kendilerinin yanı sıra araçlarının da hızını ve potansiyelini ortaya koydu.

2023 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ilk ayağı olan Bodrum Rallisi, bu yıl 14-16 Nisan tarihleri arasında geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Karya Otomobil Spor Kulübü’nün (KAROSK) hazırlıkları üstlendiği organizasyonda Türkiye’nin ilk ve tek Avrupa şampiyonu olan Castrol Ford Team Türkiye’nin genç ve başarılı pilotları dış tasarımları tamamen yenilenmiş Ford araçlarıyla tam kadro olarak yarıştı.

14 Nisan Cuma günü Bodrum Belediye Meydanı’nda yapılan seremonik start ile başlayan yarış, hafta sonu boyunca Bodrum yarımadasının toprak zeminli orman yollarında koşulan mücadele dolu etapların ardından 16 Nisan Pazar günü tamamlandı.

Türk ralli sporunda genç yıldızları desteklemek hedefiyle kadrosunu bu yıl daha da gençleştiren Castrol Ford Team Türkiye’nin yıldız pilotları podyumu bir kez daha domine etmeyi başardı. Castrol Ford Team Türkiye ‘Markalar Birinciliği’ kupasına uzanırken, genel klasmanda da ilk 10 otomobilin 6’sı Ford marka araçlar oldu.

Genç pilotlar fırtına gibi esti

Türkiye’ye 2021’de Avrupa Ralli Kupası ‘Gençler’ ve ‘İki Çeker’ Şampiyonluklarını kazandıran, geçen sene Bodrum Rallisi’ni podyumda üçüncü sırada bitiren Castrol Ford Team Türkiye pilotu Ali Türkkan ve tecrübeli co-pilot Burak Erdener, bu yıl ilk etaptan itibaren yarışı domine eden ekip oldu. Ford Fiesta Rally3 araçlarıyla yarışın son turuna kadar 1’inciliği kimseye bırakmayan Türkkan ve Erdener hem kendilerinin hem de araçlarının hızını ve potansiyelini ortaya koydu. Türkiye’yi bu yıl yurtdışında, Dünya Ralli Şampiyonası’nda da temsil edecek olan 1999 doğumlu Ali Türkkan ne kadar ümit vaat ettiğini gösterdi.

Ford’un ralli dünyasında iki çeker sınıfını domine eden otomobili Ford Fiesta Rally4 ile yarışan genç pilot Efehan Yazıcı ile co-pilotu Sevi Akal da yarışı önde götüren isimlerdi. 2022 yılında takımına Türkiye Ralli Genç Pilotlar Şampiyonluğunu kazandıran genç pilot Efehan Yazıcı, bu yıl Bodrum Rallisi’ni Genç Pilotlar klasmanında ilk sırada bitirdi, İki Çeker klasmanının ikincisi oldu. Castrol Ford Team Türkiye altyapısından yetişen Sevi Akal da kadın co-pilotlar birinciliğine uzandı.

Kağan Karamanoğlu ve co-pilotu Oytun Albayrak ise ilk defa yarıştıkları Fiesta Rally3 koltuğunda Genel Klasmanda yarışı 3. sırada bitirerek ilk Türkiye Ralli Şampiyonası podyumlarını yaşadı.

Fiesta Rally Cup tüm heyecanıyla devam ediyor

Bodrum Rallisi ile birlikte start alan, Türkiye’nin en uzun soluklu tek marka ralli kupası olan ‘Fiesta Rally Cup’ da yoğun bir katılıma ve kıyasıya rekabete sahne oldu.

2021’de birinci olarak Fiesta Rally Cup podyumuna çıkan Kağan Karamanoğlu bu yıl co-pilotu Oytun Albayrak ile Fiesta Rally3 aracıyla genel klasmanda liderliğe oturdu.

Yine Fiesta Rally3 araçlarıyla yarışan Çağlayan Çelik ve Sedat Bostancı genel klasmanın ikincisi, And Sunman ve Mehmet Akif Yalçın ise üçüncüsü oldu.

Dünyada ralli sporunun geleceği olarak görülen 4 çeker Rally3 kategorisinde Türkiye, dünya genelinde en fazla aracın yarıştığı ülke konumunda bulunuyor.

Bostancı: Bu yıl hem Türkiye’de hem de yurt dışında hedeflerimiz büyük

Castrol Ford Team Türkiye’nin pilot koçu olan şampiyon pilot Murat Bostancı, Bodrum Rallisi ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye Rallisi’nin ilk ayağı olan Bodrum Rallisi’ni başarıyla geride bıraktık. İkinci kez koştuğumuz bu yarışta özellikle gençler kategorisindeki iddiamızı bir kez daha göstermiş olduk. Bu yıl kadromuzu daha da gençleştirdik, 21 yaş ortalaması ile Türkiye’nin en genç ralli takımı olmaktan dolayı gurur duyuyoruz. İlk yarışlarına çıkan, ilk podyum deneyimlerini yaşayan arkadaşlarımız var. 26’ncı yılımızı kutladığımız bu yıl araçlarımızın dış tasarımı da tamamen yenilendi. Türkiye’de ralli sporuna altyapıdan tepeye kadar yatırım yapan bir takım olarak spora hizmet etmeyi sürdürüyoruz. Bu yıl hem Türkiye’de hem de yurt dışında hedeflerimiz büyük. Türkiye’de ralli sporunu desteklemeye devam edeceğiz, ülkemizi genç pilotlarımızla Avrupa ve Dünya Şampiyonalarında daha rekabetçi seviyeye taşıyacağız.”

Petrol Ofisi Maxima 2023 Türkiye Ralli Şampiyonası Takvimi:

  • 20- 21 Mayıs Yeşil Bursa Rallisi
  • 10- 11 Haziran Eskişehir Rallisi
  • 2-3 Eylül Kocaeli Rallisi
  • 30 Eylül- 1 Ekim İstanbul Rallisi
  • 28- 29 Ekim 100. Yıl Rallisi
  • 18- 19 Kasım Ege Rallisi

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Ulusal Haber Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *