Kalite algısı hakkında üretici ve tüketiciler son yıllarda ürün kalitesi konusunda farklı görüşleri benimsediler. Son zamanlarda yapılan birkaç araştırma, kalite algısı farkının ne kadar geniş olduğunu gösteriyor.
Müşteri takdiri bugün kalitenin kısa ve öz tanımı durumundadır. Müşteri yönlendirmeleri gerçek bir ürün kalitesini ihtiyaç beklenti karşılama orantısı ile ortaya koymaktadır.
Algılanan kaliteden bahsetmişken, karmaşık, çok yönlü, uyarlanabilir bir sistemle karşı karşıyayız. ISO 9001 kalite yönetim sistemi insanın ana etken olduğu bir sistemdir. Bu nedenle, insanın uyum sağladığı herhangi bir sistemde olduğu gibi, her şeyi kapsayan tek bir neden var olamaz.
Bu araştırmada, algılanan kaliteye ilişkin mühendislik bakış açısının yeni ürün geliştirmenin kaçınılmaz bir parçası olduğunu savunuyoruz.
Mükemmel algılanan kaliteye sahip bir ürün yapmak, günümüzde bir ürün geliştirme projesi için çok zor bir iş değildir. Üstün kaliteyle ilgili hemen hemen her şey, artan maliyet ve zaman yatırımlarıyla başarılabilir.
ISO 9001’de Algılanan Kalite Seviyesi Nedir?
Gerçekten zorlu olan görev, teknolojiler, geliştirme süresi, üretim sistemi yetenekleri ve finansal sınırlamalar ile ilgili verilen sınırlara dayalı olarak optimum algılanan kalite seviyesine ulaşmaktır.
Algılanan kalite siz ne yaparsanız yapın müşterilerinizin firma ve ürünlere verecekleri değer kadar olmaktadır. Bu kalite algısının kalite yönetim sisteminin bir mecburiyeti olarak her yıl periyodik kontrolü talep edilir. Müşteri memnuniyet anket sistemi bu isteğin bir neticesidir.
Müşteri memnuniyeti tam hedefin nerede olduğunu gösterirken şirketin hedeflerini hangi yönde nasıl konumlandırması gerektiği hakkında detaylı bilgiler sunar. Halbuki pek çok kalite yönetim sistemi uygulayıcı olan şirket işi bu seviyede yönetemediğinden ötürü daha çok evrak boyutunda ve kalite yönetim temsilcisi dosyaların kalmaktadır.
ISO 9001 Kalite Belgesi Almak
Elbette bu durum ISO 9001’in kaliteli bir yönetim sistemi olmasına karşı eksikliğe neden olmaktadır. Şirketiniz için ISO 9001 kalite belgesini almanın nasıl mümkün olduğunu görmek adına https://www.adlbelge.com/ web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
ISO 9001 belgesine (2015 revizyonu) geçiş yapmak ya da ilk defa almak isteyen kuruluşların öncelikle yeni revizyon standartı temin etmeleri gerekmektedir. ISO 9001 belge yenilemesi ara denetimler tamamlandıktan sonra tamamlanır. Bu denetimler 3 yıl boyunca iso kalite 9001 belgesine sahip firmalara yapılmaktadır.
Belgenin yenilenmesi normal şartlarda zor değildir. Çoğu zaman düzenli tutulmayan özensiz kayıtlar bu denetim srüecini zor ve sıkıntılı bir duruma getirir. Ara denetimlerde majör eksikleri görülen firmaların nerede hatalı yönetim sistemi uyguladıklarını algılamaları gerekmektedir. Henüz bu seviyede dahi hatalar görülemiyorsa zaten müşteri beklenti algısı iyi izlenmiyor anlamına gelebilir.
ISO 9001 müşteri tarafında algılanan kaliteyi de planlayarak hareket eder. 90’lı yıllarda (biraz öncesi ve sonrası dahil denebilir) satış sonrası hizmetlere çok fazla güvenilmemekteydi. Özellikle beyaz eşya, elektronik gibi ürünlerde işiniz bir şansa kalmış bir tercihe bağlıydı.
2000’li yıllardan sonra ise özellikle ISO 9001, ISO 14001, ISO 10002, ISO 27001; ISO 45001 gibi iso kalite belgelerinin hızla yayılması ve benimsenmesiyle birlikte satıl sonrası hizmetler ön plana çıkmaya başladı. Artık algılanan kaliteyi satın alınan ürün değil satış sonrası verilen hizmetler belirliyor.
Bu nedenle ürün geliştirmenin her aşamasında algılanan kalitenin kontrol edilmesi gerekmektedir. Ancak şu ana kadar algılanan kaliteyi ve unsurlarını açıkça tanımlayacak ve algılanan tek bir kalite özelliğinin ürün tasarımı üzerindeki etkisini bir bütün olarak değerlendirebilecek bir çerçeve veya metodolojiyi şimdiye kadar belirleyemedik. Algılanan kaliteyi yönetme yeteneği, şu tek açık soruyla ifade edilebilir.
Bir Cevap Yaz